LUÍS CARUNCHO (A Coruña, 1.929- Madrid, 2016)
Pasa a súa nenez na súa cidade natal e logo trasládase a Madrid ao terminar a guerra civil. Inmediatamente, polo traballo do seu pai, toma contacto con grandes artistas como Vaqueiro Palacios e José Caballero. O seu enxeño lévao a construír pequenos obxectos nos que a arquitectura e a plástica identifícanse. Debuxa na Escola de Artes e Oficios e no Círculo de Belas Artes e viaxa por toda Europa, á vez que inicia estudos de arquitectura. Mentres se titula nesta especialidade, realiza novas viaxes por Europa e permanece longas tempadas en París, onde estuda os movementos plásticos máis avanzados. De volta a Madrid, vincúlase profesionalmente ao Concello da capital, onde ocupou cargos de alta responsabilidade no ámbito cultural, en concreto a dirección do centro Conde Duque. A súa particularidade na concepción plástica lévao a participar en actividades que reúnen pintura, arquitectura e escultura en murais, ornamentacións e ambientación de espazos en diferentes lugares, desde áreas comerciais ata embaixadas españolas no estranxeiro. O seu afán creador non ten límites, ata realiza vidreiras e obra gráfica que conseguen unha considerable difusión. As súas exposicións sucédense en España e no estranxeiro; en París é un dos artistas españois máis prezados, desde que o famoso galerista André Urban difunde a súa obra. Gana importantes premios, tales como o da Editorial Anaya e o L” Oréal, que confirman a súa fama internacional posto que xa expuxera en diversas cidades de Sudamérica. A súa paixón pola difusión da arte lévao a crear e dirixir a sala Kandinsky de Madrid, expoñente da vangarda así como dos mellores e máis adiantados movementos de arte internacional contemporáneo. Está representado en numerosos museos, entre eles os de Galicia, o de Arte Contemporánea de Madrid, etc. A súa obra máis representativa parte dos conceptos de Mondrian e Malevich, aínda que en definitiva a inevitable frialdade destes grandes artistas supérea ou disimule Caruncho cun latente barroquismo. A súa identificación co mestre Palazuelo é innegable pero tamén é certo que a obra de Caruncho foi fundamental para que outros moitos artistas españois atopen o seu camiño de expresión. A crítica de todo o mundo interesouse pola súa obra, así como grandes poetas que a través dos seus versos, expresaron o xuízo que lles merecía unha plástica inconfundible, persoal, dominada pola xeometría e a limpeza.
Ver Catálogo Obra Gráfica
|